Monday 14 September 2009

Solar System

I'm sorry I havn't been here so long time but it runs too fast (it's not what I want to write about...) :).
Next saturday my husband's nephew has birthday. He is very cleaver boy so I want to prepare something interesting for him. In pics there is only first time of project- solarsystem, witch will be a front of a book. I was thinking that the book should contain some informations about sky, stars and other astronomical 'things' in september and some free space for notes and observations during next months. It's not finished yet cos of time...
In the right corner, under pluto ;) there is Virgo constellation and above the sun U can see Casiopea. Rest will be presentet :).

***

Jeg beklager at jeg har ikke vert her så lang tid men den flyr (men det er ikke som jeg vil skrive om...) :).
Neste lørdag har nevøen til mannen min bursdagen sin. Han er veldig flink gutten. Derfor vil jeg lage noe interessant til ham. På bildene kan du se bare første delen av prosjektet- solsystemet som skal være på ei bok. Jeg har tenkt at boka skulle innholde noen informasjoner om himmelen, stjerner og andre astronomiske ting i september, og litt fri luft for å skrive om opservasjoner i neste måneder. Den er ikke ferdig fordi jeg har ikke tid...
På venstre side, under pluto kan du se Jornfruens stjernetegn og over sola er det Casiopea. Boka skal bli vist når er ferdig. :)





Anyways! I will have an interviu for a job on university! Isn't it great? :D I know abut my chances but still I'm happy as a child :).

***
Uansett! Jeg skal ha et intervju på en jobb ved et universitet! Jeg vet at jeg har en liten sjanse men jeg er glad som et barn :D.


Have a nice day!!! :) og beklager for fail :)

2 comments:

Aleksandra said...

The idea for the book is just perfect.
I keep my fingers crossed for you. Lykke til !!!

Drosphilla said...

Thx! Hope it will work out and I've less and less time for that :) Takk ;)